Leer

Foto

Recentment, alguns mitjans de comunicació impresos s'han fet ressò de la campanya en xarxes socials que ha iniciat l'alumnat sord de la Comunitat Valenciana, que no compta, encara, amb intèrprets de llengua de signes durant totes les seues hores lectives o se li ha denegat.

La figura del/la intèrpret de llengua de signes en l'aula, és un recurs cada vegada més demandat per part de l'alumnat sord i les seues famílies. Gràcies a este professional l'estudiant pot accedir a la informació en la seua pròpia llengua i participar en les dinàmiques de classe en igualtat de condicions que la resta dels seus companys/es.

Des del seu naixement en 1978, FESORD CV i Fundació Fesord lluiten pels drets i interessos de les persones sordes. I la protecció de la llengua de signes, així com la regulació dels/es professionals vinculats a la mateixa. Per açò, manté oberta una via de comunicació amb la Conselleria d'Educació amb l'objectiu que done una resposta ràpida i eficaç a la demanda de l'alumnat sord dels IES.

En els dos últims anys, el nombre d'intèrprets de llengua de signes en els IES de la Comunitat Valenciana ha augmentat significativament, fins a aconseguir la trentena, la qual cosa fa que siga urgent una formalització i regulació administrativa i educativa que agilite i garantisca la seua incorporació des del primer dia lectiu.